kredkafe.pl

Blog tematyczny o modzie i lifestylu

DzieckoLifestyleZdrowie

Zdrowe koktajle dla dzieci proste w wykonaniu – jak łączyć składniki

Zdrowe koktajle dla dzieci proste w wykonaniu – jak łączyć składniki

Koktajle dla dzieci są zawsze bezalkoholowe. W ich skład wchodzi woda, świeże owoce oraz warzywa. Można dodać kakao, rodzynki i daktyle. Zamiast wody niektórzy wykorzystują do przygotowania tych gęstych napojów mleko krowie, które można też zastąpić mlekiem roślinnym (kokosowym, owsianym, migdałowym, sojowym).

Jak przygotować i podać zdrowe koktajle dla dzieci?

Dzieciom podajemy koktajle do picia najczęściej wtedy, gdy brakuje im ochoty na zjedzenie zwykłego śniadania, obiadu, czy kolacji. Aby napój był w pełni wartościowy i mógł zastąpić danie główne, musi być odpowiednio skomponowany.

Na śniadanie warto przygotować koktajl owocowy. Na obiad dobry będzie owocowo warzywny, a na kolację np. owocowy z dodatkiem płatków owsianych i mleka roślinnego oraz kakao. Wszystkie składniki zawsze miksujemy, by zapobiec zadławieniu się malca np. dużą truskawką.

Jak podawać zdrowe koktajle dzieciom małym i dużym?

Przygotowany napój podajemy dziecku w wysokiej przezroczystej szklance lub wysokim kubku z kolorowymi ściankami. Malec może wypić koktajl prosto z naczynia lub przez słomkę do koktajli. Ma ona większy przekrój od tej do zwykłych napojów.

Jeśli chodzi o ciepłotę koktajlu dla dzieci młodszych, powinna być o pokojowej temperaturze. Kostek lodu nie dokładamy, by zapobiec ewentualnemu przeziębieniu i chorobom migdałków. Dla nastolatków można dodać 2-3 kostki lodu, ale niekoniecznie.

Najbardziej lubiane przez dzieci koktajle owocowe – propozycje

Owocowe koktajle są przez dzieci lubiane w sposób wyjątkowy. Chętnie je piją, warto więc ten fakt wykorzystać i serwować malcom codzienną porcję zmiksowanych owoców z dużą ilością płynu. Dzięki temu organizm malca będzie odpowiednio odżywiony i nawodniony.

Do ulubionych należą koktajle z takich owoców jak truskawki, banany, pomarańcze, maliny, jagody leśne i amerykańskie, mango. Warto jednak dodać także do tego zestawu również jabłka, gruszki, śliwki, wiśnie, czereśnie, cytryny, grejpfruty, limonki.

Odrobina soku z cytryny lub limonki zmieni smak na bardziej wyrazisty. Podczas miksowania owoców pamiętajmy o wyjęciu z nich pestek i gniazdek nasiennych. Koktajl tworzymy z 3 wybranych rodzajów owoców. Miksujemy i rozcieńczamy wodą.

Zdrowe koktajle warzywne – jak podawać, by dziecku smakowały?

Wiemy, że dzieci za warzywami nie bardzo przepadają, ale w koktajlu możemy wiele tych roślin przemycić. Przygotowując taki napój, warto łączyć warzywa z jabłkiem. Ten owoc poprawi smak warzywnego koktajlu.

Z warzyw dla dzieci najlepiej sprawdzą się marchew (korzeń i nać), pietruszka (korzeń i natka), pomidory, ogórki, dynia. Do zmiksowanych warzyw i jabłka dodajemy wodę, która powinna rozrzedzić miksturę do konsystencji gęstej zupy kremowej.

Warto wcisnąć nieco soku z cytryny lub limonki. Zwłaszcza przy koktajlu dyniowym. To warzywo ma dosyć mdły smak.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.